image description

جزئیات خبر

image description
سهم ۱.۳ درصدی معاملات الگوریتمی از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم

سهم ۱.۳ درصدی معاملات الگوریتمی از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم

«امیرمهدی صبایی»، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به ارائه پاره‌ای از توضیحات درخصوص جزییات معاملات الگوریتمی در بازار پرداخت و خاطرنشان کرد: نتایج بررسی انجام شده معاملات در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان از آن دارد که حدود ۱.۳۵% از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم، شامل معاملات الگوریتمی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به ارائه پاره‌ای از توضیحات درخصوص جزییات معاملات الگوریتمی در بازار پرداخت و خاطرنشان کرد: نتایج بررسی انجام شده معاملات در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان از آن دارد که حدود ۱.۳۵% از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم، شامل معاملات الگوریتمی بوده است.

وی اعلام کرد که در این میان، بیشترین بخش از معاملات انجام شده در این حوزه مربوط به بازارگردانان الگوریتمی و سایر حقوقی‌های الگوریتمی می‌شود.

صبایی همچنین در ادامه بیان کرد: ارزش معاملات دارای برچسب الگوریتمی در بخش معاملات خرد اوراق بدهی و صندوق‌های etf درآمد ثابت رقمی حدود ۰.۴۶% از کل ارزش معاملات بوده است.

سهم ۱.۳ درصدی معاملات الگوریتمی از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم

به گفته مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص هشدارهای نظارتی طراحی شده در بخش معاملات الگوریتمی تا کنون ۶ هشدار نظارتی در سامانه نظارتی طراحی شده است.

وی به نتیجه اقدامات نظارتی از این هشدارها تاکید و اعلام کرد: حاصل اقدامات نظارتی از این هشدارها، ارسال تعداد ۶۸۶ تذکر سیستمی، تهیه ۶ گزارش تخلف در حوزه معاملات الگوریتمی و نیز محدود کردن دسترسی برخط بیش از ۴۵۰ کد کارگزار اقدامات نظارتی از این هشدارها بوده است.

ارسال نظرات پس از سه ماه غیر فعال شده است.

با ما در تماس باشید

image description